Her finder du blanketter, der sammen med relevant dokumentation skal udfyldes og sendes til HR-afdelingen ved ansættelse/forlængelse af medarbejdere.
Ansatte
-
+
Journalister
Ved udfyldelse af nedenstående blanket, kan der hentes vejledning via følgende link ind til SharePointen for Statens HR.
TIl udfyldelse af blanketten skal der bruges oversigt over stillingstyper som ligger under fanen "tilknyt medarbejder" og enhedsoversigten som ligger under fanen "opret/ajourfør enhed".Indstilling om ansættelse/forlængelse (journalister)
-
+
Ledere
Ved udfyldelse af nedenstående blanket, kan der hentes vejledning via følgende link ind til SharePointen for Statens HR.
TIl udfyldelse af blanketten skal der bruges oversigt over stillingsoversigten som ligger under fanen "tilknyt medarbejder" og enhedsoversigten som ligger under fanen "opret/ajourfør enhed". -
+
Oplysningsskema ved nyansættelse (undtaget er DVIP og DTAP)
Nedenstående oplysningsskema udfyldes af medarbejderen:
Oplysningsskema ved ansættelse
-
+
Teknisk administrativt personale (TAP)
Ved udfyldelse af nedenstående blanket, kan der hentes vejledning via følgende link ind til SharePointen for Statens HR.
TIl udfyldelse af blanketten skal der bruges oversigt over stillingstyper som ligger under fanen "tilknyt medarbejder" og enhedsoversigten som ligger under fanen "opret/ajourfør enhed".Indstilling om ansættelse/forlængelse (TAP)
Indstilling om ansættelse/forlængelse af Timelønnet IT-medarbejder (TAP)
Ansættelse af timelønnede IT-medarbejdere må kun bruges, hvis ansættelsen lever op til §15 i organisationsaftalen. Derfor skal Bekræftelse af, at stillingen efterlever krav til ansættelse af timelønnet IT-medarbejder nederst på blanketten udfyldes.
Indstilling om ansættelse/forlængelse (TAP) - til indsat signatur
-
+
Videnskabeligt personale (VIP og DVIP)
Ved udfyldelse af nedenstående blanket, kan der hentes vejledning via følgende link ind til SharePointen for Statens HR.
TIl udfyldelse af blanketten skal der bruges oversigt over stillingsoversigten som ligger under fanen "tilknyt medarbejder" og enhedsoversigten som ligger under fanen "opret/ajourfør enhed".Indstilling om ansættelse/forlængelse (VIP)
Indstilling om ansættelse/forlængelse - Ph.D. og Postdoc - MSCA (VIP)
Indstilling om ansættelse/forlængelse (VIP) - til indsat signatur
deltidsbeskræftiget (vip)
Indstilling ansættelse/forlængelse (D-VIP)
Ansættelseskontrakter studerende - ses nedenstående afsnit for studerende
-
+
Ændring af ansats tilknytning til en organisatorisk enhed (tjenestested)
Studerende
-
+
Oplysningsskema til studerende (tjenestebrug)
-
+
Kontorfunktionær. studerende - administrative opgaver (HK)
Studerende, der er ansat til administrative opgaver som f.eks. arkivering, journalisering, kopiering og diverse ad hoc opgaver (indenfor kontorarbejde).
Studerende, der varetager planlægning og forberedelse af studiestarten den 1.9, koordinering af rusinstruktørernes arbejde, afholdelse af russeminar, planlægning, koordinering og ansvarlig for rusturen, udarbejdelse af velkomstmateriale (ruskoordinatorer og rusplanlæggere).
Indstilling til forlængelse af ansættelsesforhold, når den ansatte er ansat før 1.7.2023
-
+
IT-medarbejder. studerende (PROSA)
Studerende, der ansættes til IT-opgaver ansættes som IT-medarbejdere.
Ansættelse af studerende som IT-medarbejdere på månedsløn følger procedure for øvrige TAP-ansættelser.
Ansættelse af studerende som timelønnede IT-medarbejdere følger proceduren for timelønnede IT-medarbejdere.
Begge er beskrevet i en fane længere oppe på denne side (Teknisk Administrtivt Personale).
-
+
Studentermedhjælp (SUL)
Studerende, der er ansat til at varetage praktiske opgaver på studiesale, IT-rum, biblioteker mv., at holde opsyn med samlinger mv. eller at vedligeholde materiel, prøver mv. til brug i undervisning og forskning mv.
Indstilling til forlængelse af ansættelsesforhold, når den ansatte er ansat før 1.7.2023
-
+
Studenterstudievejleder (SUL)
Studerende, der er ansat til i samarbejde med andre personalegrupper at varetage vejledningsopgaver i relation til studerende og potentielle studerende. Vejledningsopgaver omfatter efter institutionens nærmere bestemmelse bl.a. vejledning i optagelse af studerende, tilrettelæggelse af studieforløb, beskæftigelsesmuligheder, studieordning og eksamensregler, herunder dispensationer, meritoverførsler, studieophør, særlige beskæftigelsesmuligheder efter afsluttet uddannelse samt økonomiske og sociale forhold i forbindelse med uddannelsen.
Studerende, der er ansat som tutorer Arbejdsopgaverne er fx planlægning af aktiviteter for nye studerende, deltagelse i tutorkoordinatoruddannelse, planlægning af og deltagelse i rusturen og ansvarlig for rundvisning på AAU.
Indstilling til forlængelse af ansættelsesforhold, når den ansatte er ansat før 1.7.2023
-
+
Studenterunderviser, hjælpelærer (SUL)
Studerende, der varetager opgaver, der supplerer undervisning på adjunkt-, lektor- eller professorniveau eller tilsvarende niveau.
Ansættelse som instruktor og hjælpelærer forudsætter normalt, at den studerende har bestået de første 2 år af en relevant bacheloruddannelse eller tilsvarende niveau. Øvrige studerende kan ansættes, hvis institutionen vurderer, at den pågældende er fagligt kvalificeret til at varetage stillingen.
Indstillngsblanketten til D-VIP anvendes, kan også åbnes her:
-
+
Studenterunderviser, undervisningsassistent (SUL)
Studerende, der selvstændigt varetager undervisningsopgaver eller undervisning, der supplerer undervisning på adjunkt-, lektor- eller professorniveau eller tilsvarende niveau.
Ansættelse som undervisningsassistent forudsætter normalt et fagligt niveau svarende til kandidatniveau, som også kan opnås på anden måde end ved kandidateksamen. Institutionen vurderer, hvorvidt ansøgeren har de forudsatte faglige kvalifikationer for at varetage stillingen.Indstillngsblanketten til D-VIP anvendes, kan også åbnes her:
-
+
Præparatfremstiller (SUL)
Studerende ansat til fremstilling, nummerering, beskrivelse, montering og vedligeholdelse af præparater til studiesamlinger mv. ved de sundhedsvidenskabelige fakulteter.
HR-Afdelingen I Fredrik Bajers Vej 7K I 9220 Aalborg Øst I hr@adm.aau.dk I CVR. 29102384 I EAN nr. 5798000417144