
Sådan kommer du i gang
- 1
Find AI assistenten
Klik på linket for at aktivere assistenten.
- 2
Start en samtale med assistenten
Start med f.eks. at skrive "hjælp mig med at skrive et stillingsopslag", hvorefter assistenten vil spørge om, det er en TAP eller VIP stilling?
Så er du i gang, og assistenten vil guide dig trin for trin via spørgsmål, hvorefter den skaber en sammenhængende tekst baseret på dine oplysninger om jobbet og ønskede kompetencer. - 3
Leverer et færdigt stillingsopslag
Til sidst leverer assistenten et færdigt stillingsopslag, som du kan sende til din HR-medarbejder for publicering i Varbi Rekrutteringssystem. Det færdige stillingsopslag er baseret på afsnittene: Dine arbejdsopgaver, dine kompetencer og hvem er vi.
Det vil sige, at assistenten ikke er instrueret i løn og ansættelsesvilkår samt formelle krav til en stilling, idet dette findes som en fast standardtekst i Varbi efter stillingskategori .
Skabeloner til stillingsopslag
Om AI -assistenten
AI-assistenten understøtter medarbejdere på Aalborg Universitet i at udarbejde gennemarbejdede og sammenhængende stillingsopslag. Den er bygget i PrivateGPT, som er en app universitet hoster i deres vores egen Microsoft cloud tenant til at bruge og bygge AI-assistenter.
Assistenten bygger på sprogmodellen GPT 5, som hostes af Microsoft i overensstemmelse med den gældende databehandleraftale. Den har ikke adgang til internettet, men den kan søge i en intern database med tidligere stillingsopslag, så den kan trække på eksisterende formuleringer, sikre kvalitet og skabe sammenhæng på tværs af opslag.
På baggrund af HRs designguide for stillingsopslag, Udvalget for Ligestilling og Diversitets (ULD) vejledning på området, samt de instrukser den er givet, hjælper assistenten med at formulere stillingsopslag, undgå bias og navigere uden om uønskede floskler. Den er kun tilgængelig for medarbejdere på Aalborg Universitet og udvikles løbende for at følge den teknologiske udvikling og forbedre understøttelsen i rekrutteringsprocessen.